Erst recht Einspruch. Simon LeBon war damals die coolste Sau überhaupt, und Duran Duran haben großartige Songs gemacht. Ich höre die bis heute immer wieder.
Zitat von MrMister7 im Beitrag #2130Zeit, mal wieder Duran Duran zu hören und sich daran zu erfreuen.
Es gibt eine etwas außergewöhnliche Veröffentlichung, an der sehr viele Künstler mitgewirkt haben, darunter Kate Bush, Annie Lennox, Ian Broudie etc. Musikalisch eher gewöhnungsbedürftige Kost, aber sehr unterstützenswert.
Wie Zündfunk berichtet, haben Lucy Dacus und Julien Baker von Boygenius Gerüchte bestätigt, dass sie ein Paar sind. In acht Tagen erscheint das neue Lucy-Dacus-Album.
Die letzten Sechs in der Playlist: Wild Nothing - Indigo || Crippled Black Phoenix - The Wolf Changes Its Fur But Not Its Nature || Jasmine.4.t - You Are the Morning || Ex-Vöid - In Love We Trust || Victoria Canal - Slowly, It Dawns || Christine and the Queens - Chris
Blixa Bargeld wurde heute mit dem Bundesverdienstkreuz ausgezeichnet. Würde der heutige Blixa dem Blixa aus den 80ern begegnen, hätte er wohl einiges zu erklären. 😁
Es würde andererseits auch gar nicht zu Blixa Bargeld passen, wenn er in den letzten 40 Jahren ein sich selbst erklärendes Leben geführt hätte.
"Auf deinem Shirt steh‘n die Dinge, Die du gerne wärst, nicht die du bist, Was im Grunde völlig in Ordnung ist. Nur: Wir können alle lesen Und du bist nie ein Dreckstück gewesen."
Bruce Springsteen Delivers an Emotional, Historic Tribute to Shane MacGowan with First-Ever Pogues Cover at Kilkenny Show! In a powerful moment, Springsteen and the E Street Band kick off their set with the 1986 classic "A Rainy Night in Soho," marking their first-ever tribute to MacGowan and his legendary band. Fans were left spellbound as Springsteen poured his heart into the performance, honoring the late soul of punk rock. It was a tear-jerking tribute that had the crowd in awe, setting the stage for a night of rare surprises and unforgettable memories. A performance for the ages!
Er ist schon einer von den Guten.
We don't believe in anything we dont stand for nothing. We got no "V" for victory cause we know things are tougher.
(Iggy Pop/James Williamson: "Beyond The Law")
---------------------------------------------------------------- From the river to shut the fuck up.
Chaka Khan has revealed that she’s set to release a series of songs she made with Prince before his death. In 1984, Khan had a huge hit with her cover of Prince’s track, ‘I Feel For You’, which gave her career a renewed lease of life. In the late 1990s, Khan signed to Prince’s NPG Records and the pair also set out on a co-headline tour together.
We don't believe in anything we dont stand for nothing. We got no "V" for victory cause we know things are tougher.
(Iggy Pop/James Williamson: "Beyond The Law")
---------------------------------------------------------------- From the river to shut the fuck up.
I, Alexander Hacke would like to announce that I have left Einstürzende Neubauten. It is not a decision I have taken lightly. This band has been my family for more than four decades, but it has become obvious for quite some time, after many discussions and efforts to solve our differences, that our basic standards, personally and professionally, have diverged on every level. In order to uphold my core value of integrity, I therefore have no other choice than to continue on my path without them.
Klingt nach viel angestautem Unmut. Ich könnte mir vorstellen, dass Blixa zu viel Kontrolle an sich gerissen hat. Zumindest klingen die Songs, die sich seit 20 Jahren immer mehr untereinander ähneln, so, als wären sie im Wesentlichen von einer Person konzipiert.
Wie dem auch sei: Ich sehe Alexander Hacke mit hackedepiccioto in ein paar Wochen im Vorprogramm von The Jesus Lizard.
☟ smog in berlin. nichts wie hin. weil du mich küsst, bin ich kein tourist.